Ingatlanjog

Ingatlanjog

Mediáció

Mediáció

Biztosítási jog

Biztosítási jog

Társasági jog

Társasági jog

Adójog, adótanácsadás

Adójog, adótanácsadás

Családjog

Családjog

Munkajog

Munkajog

Üdvözöljük
dr. Boros Andrea ügyvédi iroda honlapján

dr Boros Andrea 2

A dr. Boros Andrea Ügyvédi Irodát névadója 1999-ben a teljeskörű jogi szolgáltatás-nyújtás céljával alapította meg, melynek érdekében fiatal, ambiciózus, egyes jogterületre szakosodott kollégákkal működik együtt.

A komplex megoldásokat igénylő problémákkal több személyből álló munkacsoport foglalkozik, melynek keretében a jogászokon kívül az iroda alkalmazásában álló adószakértő, továbbá kár- és ingatlanszakértő, környezetvédelmi szakértő, valamint pszichológus-szakértő is az ügyfelek rendelkezésére áll.

Az iroda munkatársainak célja az ügyfelek professzionális kiszolgálása, a jogi kérdések gyakorlatias, ügyfélközpontú megközelítése és azok hatékony megoldása, melyhez a személyi feltételeken kívül hozzájárul a(z) 

  • szükség esetén teljes üzleti-, illetve személyes diszkréciót nyújtó 2 db elkülönített 6 fős tárgyaló;
  • 20 fős konferencia terem, (mely lehetővé teszi megbízóink részére, hogy cégeik tárgyalásaikat, prezentációjukat a megfelelő technikai eszközökkel folytassák le, akár az általunk biztosított idegen nyelvű tolmáccsal);
  • konferenciabeszélgetést is lehetővé tevő elektronikus hírközlő eszközök;
  • elektronikus cégeljáráshoz megfelelő technikai háttér (a Cégbíróság 2008. július 1-től már csak ebben a formában fogadja a társaságok beadványait);
  • azonnali tulajdoni lap elérhetőség a „Takarnet” földhivatali információs rendszeren keresztül;
  • „Cash Time” ügyviteli szoftver (mely nemcsak a mi adminisztrációs munkánkat könnyíti meg, de ügyfeleink számára lehetővé teszi a pontos, óradíj szerinti elszámolást);
  • „Céghírek Plusz” – a Cégközlöny adataira épülő adatbázis, melyből a bejegyzett cégek összes adatairól azonnal tájékoztatást kapunk.

Az iroda technikai-, informatikai eszközei és az alkalmazott ügyviteli rendszer lehetővé teszik, hogy valamennyi beérkező, illetve az irodában keletkezett iratot elektronikus formában is tároljunk.

Ügyvédi Irodánk nemcsak Gödöllőn, de a térségben is egyedülálló módon EU-konform, mozgáskorlátozottak részére kialakított, akadálymentesített tárgyalóval és mellékhelyiséggel is rendelkezik.

Nyelvismeret: Angol, német, spanyol, szlovák.

Ügyvédi irodánk valamennyi munkatársa tisztában van azzal a felelősséggel, amit ügyfeleink attól a pillanattól kezdve várnak el tőlünk, amikor ránk bízzák ügyeik intézését, és minket tisztelnek meg bizalmukkal.



Első lépésként azt kell tisztázni, hogy a társasház – amennyiben adókötelezettsége keletkezik, akkor be kell, hogy jelentkezzen az illetékes elsőfokú adóhatóságnál. Bejelentési kötelezettségét az erre szolgáló nyomtatványon teljesítheti, amely beszerezhető az adóhivataltól, de letölthető annak internetes honlapjáról is. A bejelentési kötelezettség jogszerű teljesítésére az adókötelezettség keletkezésétől számítóan 15 nap áll rendelkezésére a közösségnek. Az adóhatóság által megállapított adószám birtokában végezhető a bérbeadási tevékenység. A társasház-közösség tagjai a közös név alatt megszerzett jövedelem után a személyi jövedelemadó törvény előírásai szerint adóznak, még akkor is, ha nem csupán magánszemélyek a tagjai, hanem például gazdasági társaság is, de igaz ez akkor is, ha magánszemély tagja egyáltalán nincs is a társasháznak. Az adózás alapját a könyvelés képezi, amelyben a társasház valamennyi bevételét szerepeltetni kell. Kivételt ez alól az egyes külön adózó jövedelmek képeznek, és a személyi jövedelemadóról szóló törvény értelmében ide tartozik az ingatlan bérbeadásából származó jövedelem is.

A társasház esetében ezen a jogcímen megszerzett jövedelem utáni adót ugyan úgy kell megállapítani, mintha a bérleti szerződés alanya magánszemély lenne. Ennek értelmében a bevétel egésze jövedelemnek minősül, mely után 25 százalékos mértékű adót kell fizetni. Amennyiben kifizetőnek minősülő személynek – például egyéni vállalkozónak - , vagy egyéb szervezetnek történik a bérbeadás, akkor a kifizető kötelezettsége az adó levonása, és ebben az esetben a társasházat külön adókötelezettség nem terheli. A levont adó összegéről a kifizető igazolást kell hogy adjon a társasház részére. Amennyiben magánszemélynek, esetleg külföldinek adják ki az ingatlant, abban az esetben a fenti mértékű adót a társasháznak kell befizetnie negyedévenként, a negyedévet követő hónap 12-éig.  Azt, hogy a megszerzett bevételnek mi lesz a sorsa, a közösség  döntésén múlik. Fontos azonban kiemelni, hogy ha úgy határoznak, hogy felosztják azt maguk között, az így kapott összeget további adó már nem terheli a magánszemély tulajdonostársak vonatkozásában. Az általános forgalmi adó szempontjából az ingatlan bérbeadása – a tevékenység speciális jellegére tekintettel – adómentességet élvez. Ebből az következik, hogy nem feltétlenül kötelező a számla kiállítása a bevételről, ha gondoskodnak más, az ügylet teljesítését igazoló okirat kiállításáról.  Az adómentességre tekintettel általános forgalmi adó bevallási kötelezettség sem terheli a társasházközösséget. A társasházat is megilleti azonban az a jog, hogy adókötelessé tegye a bérbeadási tevékenységet, ez esetben a kijelölt képviselő útján tesz eleget az adózással kapcsolatos kötelezettségeinek. Kijelölés hiányában a legnagyobb tulajdoni hányaddal rendelkező tulajdonostársat terhelik a kötelezettségek.

2100 Gödöllő, Bajcsy-Zsilinszky E. u. 34.

Telefonszám: +36-70-365-5865, +36-70-427-5192, +36-28-413-537

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Ügyfélfogadás időpontja:
Hétfőtől – csütörtökig: 9 órától,
lehetőleg telefonon előre egyeztetett időpontban
Pénteken ügyfélfogadás nincs.