Társasági jog

Társasági jog

Családjog

Családjog

Munkajog

Munkajog

Biztosítási jog

Biztosítási jog

Adójog, adótanácsadás

Adójog, adótanácsadás

Ingatlanjog

Ingatlanjog

Mediáció

Mediáció

Üdvözöljük
dr. Boros Andrea ügyvédi iroda honlapján

dr Boros Andrea 2

A dr. Boros Andrea Ügyvédi Irodát névadója 1999-ben a teljeskörű jogi szolgáltatás-nyújtás céljával alapította meg, melynek érdekében fiatal, ambiciózus, egyes jogterületre szakosodott kollégákkal működik együtt.

A komplex megoldásokat igénylő problémákkal több személyből álló munkacsoport foglalkozik, melynek keretében a jogászokon kívül az iroda alkalmazásában álló adószakértő, továbbá kár- és ingatlanszakértő, környezetvédelmi szakértő, valamint pszichológus-szakértő is az ügyfelek rendelkezésére áll.

Az iroda munkatársainak célja az ügyfelek professzionális kiszolgálása, a jogi kérdések gyakorlatias, ügyfélközpontú megközelítése és azok hatékony megoldása, melyhez a személyi feltételeken kívül hozzájárul a(z) 

  • szükség esetén teljes üzleti-, illetve személyes diszkréciót nyújtó 2 db elkülönített 6 fős tárgyaló;
  • 20 fős konferencia terem, (mely lehetővé teszi megbízóink részére, hogy cégeik tárgyalásaikat, prezentációjukat a megfelelő technikai eszközökkel folytassák le, akár az általunk biztosított idegen nyelvű tolmáccsal);
  • konferenciabeszélgetést is lehetővé tevő elektronikus hírközlő eszközök;
  • elektronikus cégeljáráshoz megfelelő technikai háttér (a Cégbíróság 2008. július 1-től már csak ebben a formában fogadja a társaságok beadványait);
  • azonnali tulajdoni lap elérhetőség a „Takarnet” földhivatali információs rendszeren keresztül;
  • „Cash Time” ügyviteli szoftver (mely nemcsak a mi adminisztrációs munkánkat könnyíti meg, de ügyfeleink számára lehetővé teszi a pontos, óradíj szerinti elszámolást);
  • „Céghírek Plusz” – a Cégközlöny adataira épülő adatbázis, melyből a bejegyzett cégek összes adatairól azonnal tájékoztatást kapunk.

Az iroda technikai-, informatikai eszközei és az alkalmazott ügyviteli rendszer lehetővé teszik, hogy valamennyi beérkező, illetve az irodában keletkezett iratot elektronikus formában is tároljunk.

Ügyvédi Irodánk nemcsak Gödöllőn, de a térségben is egyedülálló módon EU-konform, mozgáskorlátozottak részére kialakított, akadálymentesített tárgyalóval és mellékhelyiséggel is rendelkezik.

Nyelvismeret: Angol, német, spanyol, szlovák.

Ügyvédi irodánk valamennyi munkatársa tisztában van azzal a felelősséggel, amit ügyfeleink attól a pillanattól kezdve várnak el tőlünk, amikor ránk bízzák ügyeik intézését, és minket tisztelnek meg bizalmukkal.



Használtautó értékesítése során a kereskedőnek jogszabály alapján tájékoztatnia kell az autó állapotáról a vevőt. Ez nem az értékesítés időpontjában meglévő állapotot jelenti, melyet a kereskedők a legtöbb esetben az adásvételi szerződés megkötésével egyidejűleg kiállított Gépjármű állapotlapon „sérülésmentesként” rögzítik, hiszen ettől még előfordulhat az, hogy az autó korábban sérült volt. Ezeket a korábbi sérüléseket valahol már „korábbi káreseményként” feltüntetik az állapotlapon, de sajnos nem ez a jellemző. Amennyiben a kereskedő a tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy nem mentesülhet a szavatossági (kártérítési) felelősség alól, ugyanis erre csak akkor lenne lehetősége, ha a vevő a szerződéskötés időpontjában az autó hibáit ismerte, vagy ismernie kellett volna, illetve ha a vevőtől elvárható, hogy a hibákat felismerje.

Lényeges, hogy a törvény szerint a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül közölni kell a kereskedővel a kifogást, hiszen a szavatossági jogokat az adásvételi szerződés, a teljesítés időpontjától számított hat hónapon belül lehet csak érvényesíteni. Előfordul, hogy az autó hibájáról csak később szerez valaki tudomást, ebben az esetben a törvényi határidő a teljesítéstől számított egy év. Ha ezek a határidők már elteltek, -a kártérítés általános szabályai szerint - a vevő az általános 5 éves elévülési időn belül kártérítési igénnyel léphet fel az autó eladójával szemben.

Adott esetben természetesen kizárt az autó kijavítása illetve kicserélése, mint szavatossági igény, így vevőként kérhet árleszállítást, vagy elállhat az autó adásvételétől. Ezt minden esetben tanácsos írásban is közölni a gépjármű kereskedővel. Amennyiben a kereskedő nem teljesíti szavatossági igényeit Ön bírósághoz fordulhat. A bírósági eljárás elején lényeges tisztázni, hogy a kereskedő bizományosként, vagy megbízottként értékesítette a személygépkocsit. Ha bizományosként járt el, akkor a polgári per kizárólag a kereskedővel szemben indítható meg. A polgári perben igazságügyi szakértő kirendelésére is sor kerülhet, aki megállapítja, hogy voltak-e az autónak korábban sérülései, és ezek milyen mértékben csökkentik az értékét, mely értékcsökkenés lesz irányadó az árleszállítás vonatkozásában.

A polgári per megindítása előtt ajánlatos ügyvédhez fordulni, mert mind a szavatossági mind a kártérítési igény érvényesítése során eltérő bizonyítási teher terheli a feleket.


                                Dr. Boros Andrea Ügyvédi Iroda

2100 Gödöllő, Bajcsy-Zsilinszky E. u. 34.

Telefonszám: +36-70-365-5865, +36-70-427-5192, +36-28-413-537

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Ügyfélfogadás időpontja:
Hétfőtől – csütörtökig: 9 órától,
lehetőleg telefonon előre egyeztetett időpontban
Pénteken ügyfélfogadás nincs.